Mount Cook t/m Mourea

16 juni 2015 - Rotorua, Nieuw-Zeeland

Na ruim een week moest ik Queenstown weer verlaten en door naar de volgende bestemmingen.

Mount Cook
De eerste stop was Mount Cook. Wat een rust ivm Queenstown. Het dorp bestaat ongeveer uit 100 mensen die er daadwerkelijk wonen en verder uit hostels en hotels voor toeristen. Uurtje of drie gewandeld naar het gletsjer lake onderaan de berg. Viel eigenlijk een beetje tegen vergeleken met al dat andere moois wat ik al heb gezien. Ze hebben wel eigenaardige benamingen hier: Hoor bridge en stocking stream haha. 's Avonds van de prachtige sterrenhemel genoten ☆

Rangitata
Door naar Rangitata. Hele gave plek om te verblijven, midden in het regenwoud. Het hele dorp bestaat uit vijf huizen. Er was alleen niet zoveel te doen. Naar de rivier gewandeld waar normaal gesproken gerafd wordt maar vanwege de kou nu niet. Het water is zo blauw, super mooi. De stapelbedden hier zijn 3 hoog! Dat is nog is slapen op niveau :)

Kaikoura
Voor de tweede keer tijdens mijn trip in Nieuw-Zeeland Kaikoura bezocht. Deze keer gaan walvis spotten en dat was een succes! Waar ik in Sydney geen walvis heb gezien en het grootste deel van de tijd over de reling heb gehangen, ben ik nu niet ziek geweest en heb ik 2 walvissen gezien :) WOW! Waanzinnig gaaf en indrukwekkend om deze dieren in het echt te zien. Ook twee zeehonden gezien die net een vis hadden gevangen en lekker aan het eten waren. Bizar hoe ze een vis doden door deze op het water te slaan. Vervolgens kwam er een albatros langs die een stuk van hun vis pikte haha. Ook nog een grote groep dolfijnen gezien. Ze zwommen vlak naast de boot, zo gaaf. Dit was één van de mooiste dingen die ik heb gezien in NZ, zoveel wild life in hun natuurlijke omgeving. Geweldig :)

Wellington
Met de ferry van het Zuider-eiland naar het Noorder-eiland gevaren en een aantal dagen in de hoofdstad Wellington verbleven. Het beroemste museum van Nieuw-Zeeland bezocht: Te Papa. Zoveel verschillende kunstvormen bij elkaar, kwam zelfs een Mondriaan tegen. Het Wereldkampioen voetbal onder 20 jaar wordt hier in Nieuw-Zeeland gehouden en natuurlijk moest ik naar een wedstrijd toe. Zoals ik thuis (helaas) gewend ben zeik nat geregend maar een heerlijke wedstrijd gezien. Wat ik dan weer niet zo gewend ben helaas...... Argentinië-Ghana stond op het programma. Slechts een paar duizend mensen in het stadion, gelukkig zorgden de Ghanezen voor sfeer met hun Afrikaanse trommels. Ik hoopte op een vermakelijke wedstrijd en met 2-3 als uitslag was dat het zeker :) Kaartje voor de finale is al binnen die de 20e in Auckland wordt gespeeld. Nu al zin in! De volgende dag Mount Victoria beklommen. Wat een waanzinnig uitzicht over de stad. 's Avonds het jazz festival bezocht. Eerst naar een poetry open mic night geweest en daarna genoten van een jazz band. En dat allemaal gratis, wat kan je nog meer wensen als backpacker :) Ben helaas niet naar de studio's geweest waar Lord of the Rings en the Hobbit zijn opgenomen. Weer een excuus erbij om terug te komen naar NZ.

Auckland
De busrit van Wellington naar Auckland is altijd lang maar twee uur extra vanwege files, in totaal 11uur, was gewoon niet leuk meer. Na al die rust en ruimte dacht ik dat ik helemaal gek werd de eerste avond terug in een grote stad. Het liefst wilde ik zo snel mogelijk daar weg, maar mn bus naar de volgende plek vertrok pas twee dagen later... De volgende dag was het alweer alsof ik nooit ergens anders was geweest. Grappig hoe snel je je aanpast aan je omgeving. Sneller lopen, sneller denken, continu de tijd in de gaten houden. Alles wat ik had afgeleerd was weer terug. Lekker naar de Auckland Zoo gegaan om beessies te kijken en te ontspannen. Helaas geen kiwi's gezien :(

Raglan
En weer weg uit de stad, op naar de rust en ruimte. Wat een fantastische plek voor een hostel. Tegen de berg aan, midden in het regenwoud, uitzicht over de zee. Waanzinnig! Heerlijk op het strand gewandeld. Waren een paar mensen hun Shetlanders en Falabella's aan het uitlaten. Ze hadden de ponies aan een uitloopriem voor een hond. Heel apart, maar wel een leuk gezicht. Zonsondergang met een lila paarse lucht gezien. Heb toch al heel wat zonsondergangen gezien maar nog niet eerder paars. Omdat het de eerste avond met een nieuwe groep in de bus was een groepsdiner gedaan. Geholpen met het bereiden van nachos voor 21 personen. Lekker! En we hadden zelfs een toetje :) Volgende ochtend vroeg op. Om 6uur zat ik voor de tv voor de Champions League finale. Helaas kon ik alleen de eerste helft kijken want ik moest met de bus mee.

Mourea
Onderweg naar Mourea gestopt bij een waterval en deze was zeker de moeite waard. Moest wel ff 265 treden naar beneden, en dus ook weer naar boven, voor een goeie foto. Poeh hé, hoezo uit vorm haha. In Mourea hadden we een culturele avond. We sliepen bij een Maori gezin in een Marai, het familiehuis. Het welkom was heel officieel. De vrouwen gaan eerst naar binnen gevolgd door de mannen. In het Maori werden we welkom geheten door de gastheer en gastvrouw en vervolgens moesten we iedereen op de traditionele manier begroeten: twee keer elkaars neuzen tegen elkaar aan duwen. Dat was uiteraard erg komisch, zeker omdat er ruim 20 mensen waren. Daarna waren we een deel van de familie :) Heerlijk gegeten, ontplofte bijna. De gastheer ontwerpt ook tatoeages. Een Maori tattoo is uniek en de meest persoonlijke tattoo. Het ontwerp wordt namelijk gemaak aan de hand van wat jij de tekenaar verteld wat met Maori symbolen in de tattoo terug komt. Dus na een half uur gepraat te hebben over wat er belangrijk is voor mij en in mijn leven heb ik een geweldig ontwerp voor mn volgende tattoo :)
Een culturele groep kwam langs om ons een aantal traditionele Maori liederen en dansen te laten zien. Uiteraard moesten wijzelf ook wat doen. De mannen leerden de haka en ik leerde samen met de andere meiden een soort dans waarbij we een bal aan een touwtje moesten rondslingeren. Dat ging voor een meter, ben zo lekker handig haha. Maar was wel een erg leuke avond, erg gelachen.

Heel verhaal weer en nog niet het laatste blog over Nieuw-Zeeland :)

1. Jolanda:
    17 juni 2015
    Op Rhodos heb je ook wel 's een paars-rose zonsondergang gezien maar toen was je waarschijnlijk nog "te klein" om die je nog te herinneren.
    Wel weer een geweldig verhaal om te lezen, ik heb er weer van genoten <3 LOVE YOU <3
  2. Hans en Gre:
    18 juni 2015
    Hoi avonturier, je ben weer flink bezig geweest met allerlei waaghalserij .Wat zal jij moeten wennen als je in het vlakke B,hoek rondfiets Wij hebben weer genoten van je belevenissen en nu gaat het echt opschieten voor de dagelijkse bezigheden Meissie geniet er nog van en kijk uit Groetjes en een dikke Knuffel
  3. Rita:
    20 juni 2015
    Hoi meisje heerlijk genoten van je verhaal, ik zal e nog gaan missen hahaha wens je nog heerlijke dagen en een goede reis terug. Lief rita
  4. Eric en Marleen:
    23 juni 2015
    Geweldig allemaal weer hoor en leuk dat je niet alleen voor Feijenoord zo enthousiast bent, zo mak je nog eens wat mee. Ben reuze benieuwd naar dat tattoo ontwerp van je. Veel plezier nog daar, groeten Eric en Marleen