Picton t/m Wanaka

25 mei 2015 - Queenstown, Nieuw-Zeeland

Wow, wow, wow! Wat is Nieuw-Zeeland mooi :) Ik ben nu 2 weken aan het rondreizen en verbaas me er elke nieuwe dag over dat het nog mooier is dan de dag ervoor.

Picton
Nadat ik was vertrokken uit Blenheim, was Picton de eerste stop. Helaas was het weer belabberd, continu regen, dus een flinke wandeling zat er niet in. Al ging dat toch niet met mn gekneusde voet. Het hostel was absoluut geweldig. Super schattig gebouw, huiselijke sfeer, bubbelbad, openhaard, gratis appelkruimel en ijs. Wat wil een mens nog meer. Leuke groep meiden met wie ik de kamer deel die ook doorreizen met de Straybus :)

Abel Tasman National Park
De planning in Abel Tasman was om te kayakken en te hiken maar vanwege mn voet heb ik alleen gekayakked. Drie uur lopen leek me nog iets te veel van het goeie... Het national park was echt prachtig. Op het strand vond ik een zeester en allerlei schelpen. Tijdens het kayakken allerlei vogels gezien. We hadden geluk met het weer, slechts een klein beetje regen. En dat zorgde voor het mooiste van de dag: een complete regenboog. Met de hele bus een bbq gedaan en lui in de tv kamer Lord of the Rings gekeken.

Westport
Via de Straybus kunnen allerlei activiteiten geboekt worden en wat was ik blij dat ik kon gaan paardrijden in Westport! Na al dat gedoe en gestress met de paarden tijdens mn werk was ik wel toe aan een relaxed ritje. Ik was de enige van de bus die ging rijden, alleen een andere Stray chauffeur, Weeman, ging mee. Hij is zo klein dat zn benen amper onder het zadel uitkwamen haha. Ik had een jong paard om op te rijden. Monty was pas 3 jaar maar hij heeft geen stap verkeerd gedaan. De omgeving was prachtig, bergen en een rivier. Er was heel veel regen gevallen de afgelopen weken dus af en toe reden we tot kniehoogte van het paard door het water. Toen we een aftakking van de rivier doorgingen stond het water tot aan mijn enkels! Erg gaaf om dat een keer te doen. Het hostel beviel ook prima met vier katten en een hondje die lekker kwamen kroelen :)

Franz Josef
Onderweg naar Franz Josef gestopt bij de Pancake rocks en Blowholes. Waar de rest van de bus na 1 foto doorliep stond ik minuten lang vol bewondering naar de natuur te kijken. Waanzinnig! De eerste avond in FJ hadden we een verrassingsfeestje voor onze chauffeuse omdat het haar laatste tour voor Stray is. Ze had het helemaal niet verwacht dus de verrassing was goed gelukt. De volgende dag zou ik een heli-hike gaan doen op de gletsjer. Helaas stond er erg veel wind dus werden alle ochtend hikes gecancelled. Iedereen kon verplaatst worden naar 's middags maar ik had pech. Er waren al zoveel mensen verplaatst dat alles vol was en ik dus als enige niet de gletsjer op kon :( Dat was wel ff erg balen. Maar ach, goed excuus om terug te komen naar Nieuw-Zeeland :) Ben uiteindelijk kiwi's gaan kijken in het Wildlife centre. De kans dat ik een wilde kiwi ga zien is vrij klein oomdat het nachtdieren zijn en nu met de winterkou ze nog minder zichtbaar zijn. Dus gelukkig heb ik nu in ieder geval een paar kiwi's gezien.

Wanaka
Tijdens de busrit naar Wanaka van het ene prachtige landschap in het andere beland. Waterval, mirror lake, besneeuwde bergen. Wanaka zelf is ook geweldig mooi. Zonsondergang met roze wolken, zonsopgang met drie verschillende kleurtinten, mount Iron met 360° uitzicht. Naast al die mooie natuur ben ik ook nog een uurtje de klimhal onveilig gaan maken. Had dat nog nooit eerder gedaan maar was erg leuk :) Bezoekje aan Puzzling World gebracht en ja mn hersens hadden soms flinke moeite met al die illusies. Vooral de kamer die schuin liep was erg heftig. Ik moest me aan de muur vasthouden om niet om te vallen... Maar het was vooral erg leuk. Het doolhof leek niet zo lastig totdat we de uitgang moesten vinden haha. Wat tips van lokale kiwi's gekregen om naar toe te gaan en te horen gekregen dat ik een typische Kiwi ben, dat ik makkelijk hier zou kunnen wonen en dus maar opzoek moet naar een leuke Kiwi boer haha.

Ik ben nu in Queenstown, adrenaline capital of the world :) Wat zal het wennen worden om weer thuis te zijn....
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Jolanda:
    25 mei 2015
    Wat is het toch iedere keer weer geweldig om je verhalen te lezen....laat die kiwi's maar kletsen hoor ;) Tenzij.....
    Geniet nog van je laatste weken, dan kunnen wij weer genieten van je mooie, leuke, spannende, enerverende reisverhalen <3 LOVE YOU <3
  2. Hans en Gre:
    26 mei 2015
    Hoi meid wij kunnen weer lekker genieten van je mooie verhalen heel fijn dat je het zo naar je zin heb ook gezellig met de meiden die er zijn jammer van je pootje, maar je zit in een schitterende omgeving maak mooie landschap foto,s dan ben ik jaloers op je Hans en ik wensen je nog heel veel mooi,s en plezier toe en een knuffel van ons
  3. Rita:
    27 mei 2015
    Hallo , tot mijn verrassing weer een nieuw reisblog nou ik hoef niet te vragen of je het nog naar je zin hebt.is wel te zien. Mooie foto's enz. Ik hoop dat je nog een fijne tijd hebt. Liefs Rita.
  4. Marian Janssens:
    28 mei 2015
    Hoi meissie wat een geweldige tijd miet jij hebben en het zal zeker wennen zijn hier in THE Netherlands!!! Hihi!! Vind het leuk om je verhalen te lezen en kijk er ook naar uit om je weer in mijn kappersstoel te hebben!! Kan ik je verhalen live horen!! :-) geniet nog!!!!