Queenstown :)

9 juni 2015 - Kaikoura, Nieuw-Zeeland

Queenstown staat bekent als de adrenaline capital of the world dus dat heb ik is even flink uitgetest :)

Vanuit het prachtige en rustige Wanaka naar Queenstown gereisd, door weer adembenemend mooie omgeving. Het blijft bizar hoe mooi dit land is. Queenstown was in één woord geweldig! Vrijwel elke avond de hort op: bioscoop, cocktails bij de open haard, tot 3uur dansen en de beroemde Ferg burger als afsluiting.

Ik heb de adrenaline rustig aan opgebouwd. Ben begonnen met een zipline parcours waarbij ik boven aan de berg begon en via 6 verschillende lijnen naar beneden gezipt. Super leuk en het gaat sneller dan je verwacht. Vooral op zn kop was erg leuk :) Gevlogen als een vogel tijdens het hang gliden. Wat een ongelooflijk mooie omgeving hier, het had gesneeuwd de dag ervoor dus alles was wit. Winterwonderland :) Grappig hoe ik het thuis vreselijk vind als het sneeuwt en hier is het fantastisch. Het is een heel bizar gevoel om echt te zweven en gewichtloos te zijn. Onbeschrijfelijk.
Ook een water dagje gehad. Eerst gerafd. Daar zag ik eigenlijk wel een beetje tegenop vanwege de kou. Het was slechts een paar graden en sneeuw opkomst. Maar de wetsuits werkt goed, heb het niet koud gehad en het was geweldig! Heel erg voor herhaling vatbaar maar dan wel met 30 graden :) Vervolgens een ritje in de jetboat gemaakt. 80 km/uur over het water, vlak langs de rotsen en 360° spins. Poeh hé wat een kick!
De volgende adrenaline stoot kwam tijdens de canyon swing. Ruim 100 meter naar beneden slingeren door de canyon. Je kan op allerlei manieren de swing doen, de één nog enger dan de ander. De eerste swing ging ik van de glijbaan af, helemaal leuk. De tweede swing koos ik voor wat spannenders: achteruit. En dan was goed spannend, had het ff goed benauwd toen ik achteruit naar het randje schuifelde en me moest laten vallen... Maar weer super gaaf.
Toen stond er nog één adrenaline kick op de plannig: bungyjumpen. Er zijn in Queenstown drie verschillende jumps en ik koos de Nevis, de hoogste van allemaal, 134 meter. Go big or go home :) Het platform vanwaar je springt hangt in het midden van de canyon. Via een kabelbaantje, met goed uitzicht over de canon om de spanning nog een beetje op te voeren, wordt je er heen vervoerd. Hetgrootste deel van het platform is van glas dus je kijkt zo de diepte in. Er gespannen was ik van te voren niet, lag te slapen in de bus. Maar toen ik eenmaal op dat platform stond was het toch wel erg hoog... Omdat ik de lichtste was van de groep moest ik als laatste springen. Dus eerst 7 anderen zien springen en toen mocht ik eindelijk. Had het toch wel ff slecht toen ik naar het randje liep en naar beneden keek. En dan 3, 2, 1, bungy en springen! Wow! Ongelooflijk! En weer iets dat voor herhaling vatbaar is :)

Behalve al die gekkigheid ben ik ook naar Milford Sound geweest, één van de mooiste natuurgebieden van Nieuw-Zeeland. Het was prachtig, de besneeuwde bergen, watervallen, albatrossen die rond de boot vlogen, een kea (soort papegaaiachtige) van heel dichtbij gezien. Helaas geen dolfijnen of zeehonden gezien. Een middagje mn golftalent geoefend tijdens een potje midgetgolf, je moet toch wat als alles wordt gecancelled vanwege de sneeuw.

Het allerleukste, gaafste en mooiste wat ik heb gedaan in Queenstown was toch paardrijden :) In de omgeving waar veel is gefilmd voor de Lord of the Rings, op een super fijn paard. Wow, wat heb ik genoten! Ben elke keer zo blij dat ik eindelijk weer zonder angst kan rijden en echt kan genieten. Het was een prachtige rit tussen de bergen, door rivieren, in volle galop langs het water. Heerlijk :)

Mijn bucketlist is aardig geslonken in Queenstown maar mijn do it again list is aardig gegroeid ;)

1. Jolanda:
    9 juni 2015
    Geweldig weer om alles nog 's terug te lezen, al ben ik nog steeds heel blij dat sommige dingen eerst gebeurd waren en ik het daarna pas hoorde (zoals afgesproken ;) ).
    Het grote aftellen is nu begonnen, ben benieuwd of je het hier in dit "kleine" landje nog wel avontuurlijk genoeg zal vinden !!!
  2. Marieke:
    9 juni 2015
    Wat heb je weer ontzettend gave dingen meegemaakt. Heel veel plezier en genieten momenten nog de aankomende weken!
  3. Hans en Gre:
    9 juni 2015
    Hoi meid is er nog wel iets wat je niet heb gedaan ,wat dat betreft probeer je ook van alles Wat zal jij moeten wennen als je weer terug in het dorp ben ,hier kan jij je leven lang op terugkijken durfal maar het gaat opschieten voor je. maar dat jij heb genoten dat is zeker en wij van je schitterende verhalen ,meid geniet er nog van ,misschien krijgen wij nog wat te lezen ,en anders tot in het Dorp knuffel van ons
  4. Marian Janssens:
    9 juni 2015
    Ja wijffie wat een belevenissen allemaal niemand pak ze van je af en je kan terug kijken op een waanzinnige tijd !! En ja wat iedereen al zegt wat zal jij moeten wennen in dit boeren gat!! ;-) maar ook wel weer leuk om ons te zien toch?? Hihi wij vinden het in ieder geval weer leuk om jou te zien!! Geniet nog van je weekjes daar en tot gauw!! Dikke hug en knuffel v d hondjes!!!
  5. Marian:
    13 juni 2015
    Hoi Meissie,
    wat heb ik weer genoten van je reis verhaal dat jij allemaal beleefd in dat mooie NEW Zeeland. Je zal het wel druk krijgen want een ieder wil van jouw persoonlijk horen wat je allemaal gedaan heb in de maanden van rond reizen Je heb natuurlijk al veel in je reis verslag geschreven maar zelf vertellen is toch leuker. Doe de laatste weken nog leuke dingen en wij kijken al uit naar je terugkomst.
    Liefs Marian.
  6. Eric en Marleen:
    23 juni 2015
    Hoe kun je nog over angst praten (gelukkig zonder angst!) terwijl je op een paardenrug zit terwijl je al die "crazy thing's' hebt gedaan van je bucket list? Gekkie!!
    Niet teveel ervan afstrepen hè, anders blijft er niet zoveel te wensen meer over ;-). Doei, Marleen