Christchurch, Kaikoura en Zactac Sporthorses

3 mei 2015 - Waihopai Valley, Nieuw-Zeeland

Ik ben alweer een maand in Nieuw-Zeeland! Time flies...

Christchurch
Ik ben wel één hele dag in Christchurch geweest en eerlijk gezegd was dat ook wel genoeg. Het mag dan één van de grootste steden zijn in Nieuw- Zeeland maar ik vond het maar klein haha. Het was wel erg indrukwekkend om te zien hoeveel schade de aardbevingen een aantal jaar terug hebben aangericht. Heel veel ligt nog steeds in puin of wordt nog steeds aan gewerkt. Het Re-Start winkelcentrum waar winkels in zeecontainers zijn geplaatst, is er nog steeds. Natuurlijk zijn er ook al vele nieuwe gebouwen maar ik was toch wel verbaasd dat er nog zoveel in puin ligt en er nog veel tijdelijke gebouwen zijn. Zo is er bijvoorbeeld een kerk van karton. Een erg indrukwekkend eerbetoon aan de slachtoffers van aardbeving zijn de 185 lege witte stoelen. Eén voor elk dodelijk slachtoffer. Daar wordt je dan toch wel ff stil van als je daar staat...
Verder naar het museum geweest dus de eerste kiwi is gespot, ook al was hij opgezet haha. Ook de botanical gardens bezocht wat erg mooi was. Vooral de rozen tuin.

Kaikoura
Voor het eerst met de Stray bus gereisd van Christchurch naar Kaikoura. Wat een verschil met Greyhound in Australië. Geen oplaadpunt voor je telefoon, geen wifi, maar wel een gezellige chauffeur die je veel over de omgeving verteld en je kan direct activiteiten en overnachtingen boeken.
De planning was om met zeehonden te gaan zwemmen in Kaikoura maar dat ging helaas niet door wegens omstandigheden. Volgens mij was ik de enige en ging het daarom niet door... Dus toen maar een wandelingetje gemaakt. Tenminste ik dacht dat het niet zo'n eind zo zijn maar was toch 4 uur onderweg haha. Naar de zeehonden kolonie gelopen, waar wel 2 zeehonden waren. Gelukkig onderweg al een zeehknd van heel dichtbij gezien :) 's Avonds lekker in de sauna in het hostel gezeten. Soms is een hostel toch best luxe :)

Zactac Sporthorses
En toen was het tijd om aan het werk te gaan. Ik verblijf in een mega huis met een wijngaard als voortuin en een paar koeien in de achtertuin. Ik heb mn eigen kamer en eigen badkamer en verblijf hier tegen kosten en inwoning en krijg nog betaald ook. Er zijn 13 paarden waarvan er nu 7 aan het werk zijn. Ik heb mn eigen project: Gina. Een vijf jarige merrie die niet snel genoeg was op de renbaan en die nu getransformeerd gaat worden tot normaal rijpaard. De omgeving is prachtig hier, de mensen zijn aardig, de paarden zijn oké, de hond Zip is een schatje, net zoals de katten. Maar op de één of andere manier is dit het gewoon niet voor mij. Ik weet nog hoe blij ik was dat ik een betaalde baan had gevonden. Maar helaas bevalt het niet zo goed als ik had verwacht. Dus zoals de meeste van jullie al weten heb ik besloten om te stoppen met mn werk zodra er vervanging is en die is gevonden! Maandag over een week ga ik verder reizen :)

1. Jolanda:
    3 mei 2015
    Leuk om je belevenissen weer op papier te zien staan, ik had weer een aantal "O ja" momenten. Geniet van je nog resterende tijd in Nieuw-Zeeland, ik weet zeker dat je je grote avontuur positief zal afsluiten <3 LOVE YOU <3
  2. Marian Janssens:
    3 mei 2015
    hoi wijffie fijn dat er iemand gevonden is!! Dalijk lekker je resterende tijd vol maken met leuke dingen!! Goede keuze je kan het beter leuk afsluiten dan dat dalijk heel je avontuur een nasmaak hebt door je laatste maanden!! Dikke kus!!!
  3. Hans en Gre:
    3 mei 2015
    Hoi kanjer wat een mooie wijd,s land mooie foto,s Geld is ook niet alles,wel makkelijk. wat een partij honden hebben zij daar dat is een goeie voor de uitlaatservice
    Nou meid geniet er nog van, de tijd dat je er nog ben en blijf genieten Dikke Kus Hans en Gre
  4. Eric en Marleen:
    7 mei 2015
    Hoi,hoi, had van mijn zus al gehoord dat je eerder terugkwam en schrok daar een beetje van. Maar ik begrijp het nu iets beter en ik ben blij dat je het op een goede manier kan afsluiten. Lekker nog wat weken doorreizen als alternatief, er zijn ergere dingen, zeg ik! Geniet er nog eventjes van meid, voor je het weet is het nu echt over....Lieve groetjes van mij en Eric