Siam culture week deel 2

27 september 2014 - Ban Tai, Thailand

Airco is best fijn maar hier in Thailand zijn de verschillen tussen binnen en buiten zo groot, dat ik soms helemaal kippenvel krijg... Maar buiten is het lekker weer. Ik zit middenin het regenseizoen maar het regent vooral in de avond waardoor het afkoelt voordat ik ga slapen.

Ik heb woensdag zelf een armbandje gemaakt van kokosnoot kralen. Lekker creabea :) ook een armbandje besteld met mijn naam erop in het Thais. Vandaag moesten we zelf onze eigen lunch maken tijdens kookles. Was erg leuk om te doen en om te zien wat voor ingrediënten worden gebruikt. De noodles smaakte prima maar de papaya salade was vreselijk! Zo zuur/bitter. 's Middags zouden we naar een zwembad gaan maar helaas regende het erg hard. Dus een beetje rond gehangen in een shopping center. Als avondeten hebben we gebarbequed, Thaise stijl. Er stond een pot met gloeiende kolen op tafel en daarop een plaat om op te bakken en water om eten in te koken. Erg leuk en smaakte goed :)

Donderdag begon de dag erg leuk met een bezoek aan een lokale school. De kinderen helemaal gek gemaakt met gekke dansjes en zo. Ook nog iets educatiefs gedaan namelijk een Engels boekje voorgelezen. We hebben het Hero Monument bezocht waar de oorlogshelden worden herdacht en in de middag een tempel bezocht. Hier is de op één na grootste liggende boeddha van Thailand, 74 meter lang. Hij paste amper op de foto.
We waren al een tijdje opzoek naar een spelletje oid om 's avonds te kunnen doen en eindelijk wat gevonden! Dus na het eten scrabble gespeeld (in het Engels) en ook nog ff geskyped met thuis :)

Thaise mensen eten hele andere dingen voor ontbijt dan ik gewend ben. Vrijdag stond er patat op tafel om 8uur, koud. Dus maar weer geroosterd brood gegeten. Als eerste zijn we naar een tempel gegaan waar een voetafdruk van boeddha was. Deze tempel was klein maar mooi, heel veel blingbling. Via een trap die geluk moet brengen in de liefde ♥ teruggegaan naar de ingang van de tempel. Daar op een hele rij klokken geslagen waarvan de echo mijn leven bepaalt. Was een hoop herrie dus ik ben benieuwd :) 's Middags naar Monkey Town geweest. Heel erg leuk! Apen op mn hoofd, in mn nek, op mn arm en aan mn broek gehad. Beetje jammer dat een aap zn tanden in mn nek zette. Gelukkig beet hij niet door, er stonden alleen een paar tandafdrukken in mn nek.

Terug in het huisje snel mn tas gepakt voor een 'weekendje weg' naar Kanchanaburi :)
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Juliette:
    27 september 2014
    Gaaf hey, zo te lezen heb jij het prima naar je zin !!!
  2. Caroline Smit:
    28 september 2014
    oh mop ik geniet zo van je verhalen......
  3. Marian Janssens:
    28 september 2014
    Zo Laura zo te lezen gaat het prima met je!!! Leuk hoor!! En je maakt genoeg mee!! Geniet lekker en vooral blijven schrijven!!
  4. Marielle van der Starre:
    Klinkt zo ontzettend saai
  5. Yvonne Berkien:
    29 september 2014
    Meis wat een belevingen. Heerlijk om te lezen dat je ervan geniet. Je schrijft heerlijk. Alsof ik er zelf bij ben. Ik volg je XXX